-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:5157 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

اگر مقدار پول به فرد كاسبي بدهيم و سود معيني را بابت آن پول دريافت نماييم چه حكمي دارد
اگر پول را به عنوان قرض داده باشيد و شرط سود و زياده گرفتن كردهايدربا و حرام است و اما اگر پول را به عنوان مضاربه يا شركت كه از عقود اسلامياست داده باشيد با رعايت شرايط اين عقود اشكال ندارد. معناي مضاربه آناست كه انسان مقداري پول به كسي بدهد كه با آن تجارت يا زراعت كند وسهمي از سودي كه عايد او ميشود به صورت كسر مشاع؛ يعني، يك دوم ويك سوم يا يك چهارم و امثال اينها به صاحب پول بدهد و اگر مقدار سوديكه در آن آخر سال عايد ميشود دقيقاً مشخص نباشد ميتواند ماهيانه پولي رابه عنوان علي الحساب به صاحب حساب پول بدهد ودر آخر سال به طوردقيق حساب كنند و كم و زياد آن را محاسبه نمايند. در ضمن اگر سودي كهتاكنون گرفتهايد به صورت اول؛ يعني، ربايي بوده بايد دوباره به آن فردبرگردانيد و تصرف در آن جايز نيست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.